MACAM MANA NAK JADI HEARTLESS? - OMBAKBERGIGI OMBAKBERGIGI: MACAM MANA NAK JADI HEARTLESS?

2 Disember 2018

MACAM MANA NAK JADI HEARTLESS?

Assalammualaikum.

I bagi tips macam mana nak jadi heartless. Benda pertama 
kita kena buat 
ialah mengadu pada Allah dan kau akan tahu apa yang 
kau patut buat dan kau tinggalkan apa yang kau 
tak perlu buat. Buat apa nak terhegeh- hegeh.

Come on and wake up!

Kadang hidup ni perlu bila orang tu dah mudarat tapi janganlah
selalu. Makin kau beri, makin naik lemak.
Bila dia tahu, dia dah ada tempat kebergantungan, memang
dia akan bergantung pada kau.
Mesti kau bengang kan?

Jadi langkah awal kau perlu cegah, dengan uji dia.
Kadang orang suka ambil kesempatan dalam
kesempitan.



Contoh nak pinjam duit, first time okaylah, lama lama makin
banyak pulak. Hutang yang lama tak reti nak langsai.
Last kau terpaksa halalkan je semua tu, sebab apa?
Sebab kau BODOH! Alasan kesian yelah member.
Hidup ni jangan terlalu kesiankan orang.
Kesian pada diri sendiri dulu!

Bukan tak ada hati peurt tapi kau kena fikir pasal diri kau jugak. 
Jangan benak sangat kat bawah telujuk jari orang.

Last but not least,

Rambut sama hitam tapi hati lain lain. Hati hatilah.
Dalam dunia bukan kau sorang je hidup.

4 ulasan:

  1. Betul.Sayang dan kesian pada diri sendiri dulu.

    BalasPadam
  2. Tq for share kak.rabia ni selalu je kesian kan org.hati sendiri tak terjaga.

    BalasPadam
  3. betul sangat! Bila dah bagi muka naik lemak pulak

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!

OMBAKBERGIGI © . Designed by MaisarahSidi.com