PROGRAM MUDAH KURUS BERSAMA DR. MALINDA

November 13, 2016




Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Sebelum Om terangkan program #DRMalinda #mudahkurus20 #jomcepatkurus, Om nak korang semua tahu bahawa masalah obesiti di Malaysia sangat membimbangkan. Kepada sesiapa sahaja tak kira lelaki ataupun perempuan yang nak kurus, jom baca program ni sehingga habis! Nak kurus kena usaha bukan makan produk je, produk sekarang pun macam-macam kimia ada. Nanti lama-lama, bukan kurus tapi dapat banyak penyakit. 


JOM KENALI OBESITI. 

OBESITI adalah sejenis ‘penyakit’. Obesiti adalah masalah dunia moden. Ia hampir tidak wujud 50 tahun dahulu. Antara penyebab yang menyebabkan fenomena ‘Obesogenic’ adalah – Pemakanan yang tinggi karbohidrat terproses, makanan tinggi gula, nutrisi yang rendah dan kurang aktiviti fizikal. Metabolisme kacau. Hormon tak seimbang. All haywire. Pengurangkan kalori sahaja pun kadang-kadang tidak dapat membantu menurunkan berat badan yang terus meningkat naik. Peperangan Alaf Baru!

Hasil carian imej untuk obesity

Obesiti adalah peratusan lemak badan yang berlebihan dalam badan seseorang individu.

Anda dikatakan obese apabila :
Wanita : Peratusan lemak badan >32%
Lelaki : Peratusan lemak badan >25%

Siapa kata obesiti ni tak bahaya? Meh angkat tangan?

BAHAYA OBESITI

Obesiti berkait rapat dengan pelbagai jenis penyakit :

-          Diabetes (Kencing manis)
-          Hipertensi (Darah Tinggi)
-          Kolestrol Tinggi
-          Penyakit jantung koronari
-          Stroke (Angin Ahmar)
-          Batu hempedu
-          Kanser Payudara
-          Kanser Prostat
-     Dan sebagainya.

KENALI JENIS-JENIS LEMAK.


LEMAK OH LEMAK!!

Sebenarnya, tak semua jenis lemak itu sama. Ada 3 jenis lemak dalam badan kita :

1) Lemak Untuk Struktur (Structural Fat)

Lemak pun ada yang baik. 'Lemak baik' ini sangat pentind untuk melindungi organ-organ dalaman, sendi dan membentuk rupa bentuk muka. Lemak ini biasanya tidak digunakan sebagai sumber tenaga.

2) Lemak Normal (Normal Fat Reserve)

'Lemak baik' ini ada disekitar tubuh kita dan akan digunakan dan dibakar sebagai sumber tenaga bila diperluka. Fungsi seperti Tangki Tenaga.

3) Lemak Abnormal (Abnormal Stored Fat)

'Lemak tidak berapa nak baik' pun ada, lemak ni dikenali sebagai 'tisu adipose'. Ia adalah lemak yang tidak diperlukanm oleh tubuh dan akan disimpan di bawah kulit, sekitar organ dalaman yang berfungsi sebagai Tangki Spare. Lemak ini akan kelihata 'membuncit' dan 'berlipat-lipat' di tubuh korang !

Ia sangat AKTIF mengeluarkan toksik chemical dan hormon 'estrone' yang akan mengganggu sistem tubuh adnda. Lemak ini TIDAK digunkan sebagia sumber tenaga utama. Hanya dalam keadaan tubuh yang hampir 'kebuluran' sahaja. Lemak ini akan dibakar & mula digunakan sebagai tenaga!

Jadi, macam mana nak menggerakkan lemak jenis 3 yang degil tu?

APA ITU hCG?

HCG adalah HUMAN CHORIONIC GONADOTHROPHIN, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil. Ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan. hCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan 'kebuluran' dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1500 - 4000 kalori sehari sebaga tenaga.
BAGAIMANA hCG ITU BERFUNGSI?

Rawatan hCG ini telah dimulakan oleh Dr.Simeons, seorang doktor perubatan British. HCG memainkan peranan penting dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus.
Hipothalamus berfungsi untuk keseimbangan badan. Ia boleh mengawal semua kelenjar endokrin dalam badan dan ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

PROGRAM DIET HCG Dr MALINDA.

 Program ini boleh disertai oleh mereka yang benar-benar ingin turunkan berat badan. Program ini amat mudah untuk diikuti dan dilaksanakan iaitu dengan menggunakan HCG Diet. Sekiranya korang mengikuti program ini, korang akan berada di bawah pemerhatian Dr Malinda serta diberikan panduan pemakan dan manual program yang lengkap.

SIAPA Dr MALINDA?

Dr Malinda merupakan Pakar Penuan Sihat dan Obesiti daripada Future Wellness Sdn Bhd, Health & Training Consultantcy. Beliau mempunyai pengalaman 15 tahun sebagai doktor perubatan dan memberi coaching untuk Program Hcg selama 4 tahun serta berjaya membantu lebih 300 pelanggan mecapai berat badan idaman. Beliau juga menjadi speaker untuk lebih 1000 jam ceramah dan seminar kesihatan anjuran swasta dan kerajaan. Selain itu juga menjadi panel jemputan untuk segmen Penuan sihat dan di Wanita Hari Ini dan Nasi Lemak Kopi O. Dr Malinda juga merupakan penulis artikel kesihatan dalam Majalah i-Sihat.

SELAMAT KE HCG DIET?

Safeweightlossalternative? Ya, ianya selamat. Bagi memastikan Program Diet hCG ini sentiasa selamat, anda akan sentiasa berhubung dengan doktor. Jangan risau, semua aturan yang mudah untuk diikuti.

BERKESAN KE?

Safeweightlossalternative? Ya, ianya selamat. Dengan penggunaan hCG ini korang perlu mengambil pemakanan berkalori serendah iaitu 500 cal sehari. Walaubagaimanapun, jangan risau korang tidak akan berasa lapar. Kombinasi antara rawatan hCG dengan pengambilan pemakan tambahan yang akan doktor syorkan akan membuatkan korang tidak akan rasa berbeza dengan hari biasa! Kesannnya dalam masa 21 hari sahaja.....

TESTIMONI YANG TELAH BERJAYA?

Program ni memang dah ramai yang berjaya. 

PUAN FARAH FARHANA.




BERMINAT UNTUK MENYERTAI?
Whatsapp : 
017-5084430
Emails : 
drmalinda@gmail.com
Blog :
Facebook :

#DrMalinda #MudahKurus20 #JomKurusCepat







You Might Also Like

4 ulasan

  1. Cara kurus yang sihat.. Yang penting disiplinkan OM..

    BalasPadam
  2. nak kurus tu senang sebnrya tp tu la mental kena kuat... displin y penting

    BalasPadam
  3. Singgah jenguk tanya khabar. Semoga sihat selalu. ❤
    theathra.blogspot.my

    BalasPadam
  4. lela skrg perut dah menjadi jadi dah. lama x bersenam mcm ni laa.

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!