Segmen Awak Orang Mana?

by - Januari 02, 2016


Assalammualaikum.

Yeay, Sekali lagi RRAI, kawan blogger yang paling Om sayang buat segmen. Nak tahu segmen apa? Ha korang boleh klik banner di atas tau. 

kode warna: #CFF09E

orang mana: Kota Tinggi, Johor (Tanjung Sedili).

Om nak cerita serba sedikit tentang bandar Kota Tinggi. Korang tahu Kota Tinggi? Bandar Kota Tinggi terletak di laluan Sungai Johor. Jarak antara Kota Tinggi dari bandar Johor lebih kurang 42km, 1 jam perjalanan menggunakan bas awam. hihihiii. Kota Tinggi merupakan daerah yang banyak kelapa sawit. Korang pergilah.

Selain itu, Kota Tinggi juga merupakan tempat kegiatan perikan yang terdapat di pesisiran pantai seperti di Tanjung Sedili. Kampung Om tu. Jemput datang. Antara tempat menarik yang boleh dilawati di Kota Tinggi ialah Air Terjun, Makam Sultan Mahmud Mangkat di Julang, Makam Laksamana Bentan, Makan Cik Siti 99 suami, dan sebagainya. 

Kiranya bandar Kota Tinggi adalah bandar sejarah, penuh dengan berbagai sejarah. Korang boleh berkunjung ke perkampungna orang asli Kanaq di Kampung Sungai Selangi, satu-satunya petempatan kaum ini di dunia.

Penuh dengan sejarah bukan? 

You May Also Like

9 0000 orang comment sini

  1. Thanks sbb join Om! Om, banner tu yang ada tertulis nama segmen tau. Bukan yang ni. Hihiii.Yang ada gambar kartun tu banner segmen ni. Laa om org kota ke? Kampung rrai kat sana tau! kat tai hong. tak silap nama dia kampung sungai telor. rrai jarang balik sana. dua-dua atok dah meninggal. rindu nak balik sana. rumah atok rrai area ladang pokok getah. sejuk jee kat sana kalau pagi-pagi. dulu kecik-kecik pernah ikut atok cari cendawan kat hutan. serius best sbb suasana kampung kat sana seronok! hwarghhh sumpah rinduuuu kampung sana!

    BalasPadam
  2. Hai orang johor...saya juga join...blogwalking here...slmt brsegmen ya

    BalasPadam
  3. Hai orang johor...saya juga join...blogwalking here...slmt brsegmen ya

    BalasPadam
  4. OM yaya pun johorean hehe :) Ouhhh makam cik siti 99 suami tu memang ada ye OM?? hari tu baru yaya tengok cerita cik siti dekat tv3.

    BTW, happy new year OM :)
    semoga tahun 2016 ini dilalui dnegan lebih baik drpd thun sblmnya :)

    BalasPadam
  5. Hai OM. Selamat bersegmen :) blogwalking

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum.. Best of luck sis.. =D akk pun join segmen yang sama..

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2016/01/segmen-awak-orang-mana.html

    BalasPadam
  7. Hi qila singgah dari segmen sama hehe.
    Ahah! Org johor lg ish jeles qila hahaha ramai betul johorean in this segmen.
    Qila orang Gombak btw huhu.

    BalasPadam
  8. http://www.bajuwarnacoklat.com/2016/01/banner-untuk-segmen-awak-orang-mana-dah.html

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!