Cara Pemilihan Pencarian Blog Terkemas 2015!

by - Disember 12, 2015

Assalammualaikum. 

Pencarian Blog Terkemas 2015! sangat sangat memberangsangkan. Uishhh, peserta hampir cecah 130 peserta. Ramai giler! Macam mana aku nak pilih pemenang ni. I have no idea. Aku rasa aku nak senarai pendek blog yang ada ciri ciri dibawah. Kalau tak ada ciri ciri dibawah, aku disqualified. Sebelum tu aku minta maaf ye. 

Aku mencari blog yang kemas. Kemas dan sedap mata memandang.  Hadiah tu masih rahsia lagi. Aku agak cerewet juga, jadi aku harap korang faham. Jangan risau aku akan kurangkan kecerewetan aku tu.  Hihihihii. Ciri ciri yang aku cari adalah : 

1) Susunan layout yang teratur. Tak kesahlah korang nak susun macam mana, about me kat paling atas ke, shoutbox paling bawah ke. Itu terserah korang, janji susunan itu teratur di satu tempat. Kalau layout sidebar korang di sebelah kiri, semua sidebar korang mesti di kiri. Aku tak nak ada yang dikiri dikanan. Senang cerita tak teratur. 

2) Pemilihan template/background blog. Ini paling penting, sebagai blogger, korang mesti nak backgroung blog yang cantik kan? Sebab apa? Background cantik mesti ramai yang blogwalking, semangat sikit nak baca entry korang.. syiokk tau.. 

3) Pemilihan font. Staykan satu je tulisan, kalau kecik, semua tulisan kecik. Ni kejap kecik kejap besar. Font penting jugak, aku tak suka font yang tak teratur. Kejap arial kejap verdana. Aku tak nak tau.

Kalau korang tak ada ciri ciri di atas, baik korang perbetulkan. Hihihiii.. Selepas ni, pemilihan pencarian blog terkemas 2015! akan lebih cerewet. Aku rasa aku nak tamatkan awal pencarian blog terkemas 2015! In shaa Allah, esok akan aku tamatkan. Kalau mood aku okay, aku tamatkan esok. Tengoklah macam mana. 

Apa tunggu lagi, cepat cepat ubah tau. 






You May Also Like

12 0000 orang comment sini

  1. Wahh serius ramai peserta. Hihihi good luck kak om

    BalasPadam
  2. alamak,sis kalau tajuk entry saja besar xpakan?Hihi..font yang beza kat tajuk entry ja..(>_<)

    BalasPadam
  3. hihi banyak jugak peserta. skrg baru ada nak blogwalking ke blog peserta. :D

    BalasPadam
  4. Wah. Ramai nye yang join. Gd luck semua. :)

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah sokongan memberangsangkan om...tahniah..

    BalasPadam
  6. Tahniah Om! Ramainyaaa sampai seratus lebih! Tabik spring satt hahahahaaa. Rrai ada join gak dan tengok blog peserta lain semua kemas. Jadi kebarangkalian untuk menang barangkali tipis sobbb sobbbb

    BalasPadam
  7. nak join tapi macam tak layak je rasa sebab background blog tak lawo hahahah

    BalasPadam
  8. alamak...background jiha putih salju jak ni hahaha..mac ada harapan ka..aiyaa haha

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!