Tutorial : Marquee / Ayat Bergerak .

by - November 15, 2015

Assalammualaikum.

Selamat tengahari semua. Tahniah kepada pemenang contest: saya nak hadiah, jangan lupa tuntut hadiah dengan sponsor tau. Nomber telefon sponsor aku dah sediakan. Jadi korang tinggal contact je. In shaa Allah, habis aku practical nanti aku akan adakan GiveAway lagi. In shaa Allah.
Jadi tengahari ni, aku nak buat toturial "AYAT BERGERAK" Aku akan ajarkan satu persatu. Harap korang faham lah ye. 

1. Untuk Marquee Code Asas. (dari kiri ke kanan)

<marquee> Ayat Korang </marquee> 

Preview:
Ayat Korang

2. Untuk Ubah Pergerakan Perkataan. (left,right,up,down)


<marquee direction="right"> Ayat Korang </marquee>


Preview:
Ayat Korang
3. Ubah kelajuan marquee.


<marquee scrollamount="2"> Ayat Korang </marquee>


Preview: Scroll Amount 2
Ayat Korang
Preview: Scroll Amount 6

Ayat Korang

Jadi, korang ubahlah sikit sikit ye. Nak laju ke nak perlahan ke. Korang cuma ubah yang warna merah tu. Pastu korang dah ubah, jadi nak letak dimana? Ha korang letaklah di sidebar korang. 

Senang tak?

Kalau tak jadi, silalah comment dibawah. In shaa Allah aku akan bantu korang.
Any request for toturial? Sila email : sufiamukhriz@gmail.com

You May Also Like

0 0000 orang comment sini

Sila tinggalkan comment korang disini!