I Hate Myself !

by - September 30, 2015

Assalammualaikum.


Pernah terfikir untuk benci diri sendiri?
YA,
aku benci pada diri aku !
Sebab apa?

Aku benci pada diri aku sendiri sebab aku
terlalu 'BAIK' dengan orang
sampaikan satu tahap dengan beramai-ramai
orang memijak aku. 

Aku benci pada diri aku sendiri sebab aku
mudah memaafkan orang.
Biar berjuta kali mereka
melukakan aku.
"Aku maafkan kamu."

Dan,

Aku benci pada diri aku sendiri sebab aku
cuba untuk pendam segala kesakitan
di hati. Aku cuba
melakar senyuman di wajah biarpun
sakitnya, tak mampu nak gambarkan.

Aku,
masih menangis di katil itu
bertafakur dimana silapnya diri.
Aku tak mampu untuk jadi
insan yang sempurna tapi aku berhak
untuk jadi yang lebih baik. 

Suara itu
terngiang-ngiang di telinga,
"Haruskah aku membenci diri sendiri?"

Fikir !

You May Also Like

6 0000 orang comment sini

  1. Sabar Om. Yakinlah, bila kita buat baik kat orang, Allah akan balas kebaikan kita tu. Cuma cepat atau lambat je. Mungkin apa kita buat tu kecil, tapi di mata orang lain, besar sangat nilainya.
    Dalam apa pun yang Om buat, jangan biar diri dipijak, kita "akur" bukannya utk ditindas. Biasalah manusia, pantang diberi muka, naik lemaknya berkepuk kepuk.

    BalasPadam
  2. Sabar you, sama benda ni selalu jadik dengan diri sy.. nak buat mcm mana..tapi tak apa ada hikmah semuanya tu.. fighting!

    BalasPadam
  3. bila susah hati akak akn pk biarlah semua org membenci dr ini..asalkan Allah sayang kita sudah cukup..huhuhu

    BalasPadam
  4. @nadia matsabar dan senyum. Ya ini namanya dugaankan. Allah sayang hambanya sebab tu dia bagi dugaan.

    BalasPadam
  5. @NUR RAIHANAHin shaa Allah, om terus sabar. BEtul kata Rrai, buat baik Allah balas baik. Dah nama pun manusia, pantang diberi muka sikit, ha mulalah. Istifar banyak2.

    BalasPadam

Sila tinggalkan comment korang disini!