Jangan Ingat Senang!

by - Januari 18, 2015

Assalammualaikum.

Siapa kata civil engineering senang? Celah gigi jer! Aku rasa nak tumbuk muka kau lelaju tahu tak! Sesedap rasa kau berkata. Dah nama engineering, this is all about of calculation. Add maths, fizik and so on. Aku terus terang, siapa yang dapat D untuk mathematics better menyerah kalah sebab in degree nanti, lagi triple susah. Kau kena study hard. Hehehee.

Khamis lepas, belajar Geo Technical Engineering. Subjek ni berkaitan tanah. 30% teori dan 70% calculation, madam kata, formula madam tak kan bagi ! Yessszaa thanks a lot madam. Nampaknya sem ni kena struggle habis habisan. Tak boleh memain dah. Mana yang tak sedar lagi, mati lah korang dalam exam nanti. Terngango dan garu kepala okay. Hehehee.










In my class, 70% unpopular oleh lelaki. Perempuan hanya 4 orang termasuk aku. Aku sedar, aku terlalu kerdil dalam bidang engineering. Lelaki macam diorang ni sangat sangat diperlukan bagi syarikat construction. Jangan harap perempuan macam aku kerja dekat site. Mungkin 5 tahun akan datang, aku duduk rumah Hahaaaha. 

In Shaa Allah, ADA rezeki next year sambung degree dekat uniten. Aku nak amik bahagian structure engineering iaitu bahagian design bangunan. Gempak gitu. Besar pangkat besar tanggungjawab. Hari tu tanya dengan madam yang amik structure.

" She said, be patient with ur clients. Then, all responsibility you have get and solve properly. Bahagian ni sangat sangat susah, apa yang awak belajar degree nanti, itu yang banyak digunakan. Moga awak kuat hadapi "

Jadi, jangan ingat engineering ni senang. 


You May Also Like

0 0000 orang comment sini

Sila tinggalkan comment korang disini!