Awak Tahu "Terompah Gergasi" ?

by - Januari 30, 2015


Assalammualaikum.

Selamat petang semua, anda sihatkah? In Shaa Allah, dipanjangkan umur untuk meneruskan lagi perjuangan hidup di bumi Allah. Sama samalah kita berdoa. As you know, sem 6 aku diwajibkan ambil kokurikulum. Biasalah, perkara penting untuk mengukuhkan lagi resume. Hehehee. 

Anda tahu Terompah Gergasi? Permainan tradisional kita, tak tahu mohon google yer. Sebenarnya, ini adalah assignment aku. Too annoying. But, what can I do? 40 marks takkan nak hilang gitu jer kan. 


Aku tak pasti permainan ni asal dari mana, sungguh aku tak tahu sangat. Aku dah google tapj maklumat macam mengarut. Jadi aku abaikan. Terompah ni sebenarnya diperbuat menggunakan kayu. So, aku tak ada duit, aku guna kotak peti ais. Tak adalah membazir sangat kan. Heheheee. Permainan ni ada aturan. Takkan nak main redah gitu. Here is the rules.

1) There are have at least 3 persons.
2) Have two categories, man and woman. 
3) Every group will be provided Terompah and all of groups member must wear it.
4) The matches will started when the referee blew the whistle.
5) Group member have to decide the best strategy to win. Either they go to the finishing line by walking or running.
6) Every group is reminded do not cross the starting line before the whistle is blown.
7) All of group members must be cooperated each other.
8) when arrived at the finishing line, the last person of the team must ensure that all group members has passed the finish line.
9) The first group that finished line will be the winner. 

Sebelum main permainan ni, pastikan faham aturan dulu. Jangan redah jer. Ingat redah kasi pecah ke? Untuk lebih maklumat lagi boleh lah google yer. 






video

You May Also Like

0 0000 orang comment sini

Sila tinggalkan comment korang disini!