Aku Tak Reti Menanam.

by - Januari 15, 2015

Assalammualaikum.


Puas juga tidur, lena tidur depan slidedoor. Berangin gitu~~~~ 
Dah siap mandi, terus duduk kat balkoni tengok train lalu. Dah macam tak ada kerja, nak bersenam rasa malas. Susah betul nak hilangkan penyakit malas ni. Dah sebati dalam diri. Petang macam ni kalau kat kampung, confirm dah merayap keliling kampung naik moto. Lamanya tak balik. 

Langit cantik petang ni, awan kepul kepul bergerak dengan perlahan. Wahhh, cantik gitu~~~ Tak caya pegi selfie. Confirm cantik. Serious, aku tak tipu. Tengok gambar bawah ni, cantikkan, biru jer. 




*peace*


*tren lalu*


Berbalik pada tajuk entri, aku tak reti menanam. Mak kata, tangan panas tak boleh tanam nanti tak tumbuh. Mak aku kata lah. Aku abaikan, tak nak pikir sangat apa yang mak kata. Annoying gila. Pertanian adalah perniagaan. Tak dapat menanam banyak banyak ,  sikit pon dah okay.

Tak ada lah masa tu terbuang. Kan. Mana yang ada tanah luas luas tu, baik belajar menanam. Bagus giler. Buang peluh sikit. Jangan nak malas sangat. Nanti penuh lalang kat tanah tu. Heheehe

Pokok pokok ni semua idea akak ipar aku. Nak menanam katanya. Alhamdulillah,, pokok ni semuanya tumbuh dengan cepat. Aku tak sabar nak tengok buah lada. Nanti boleh petik, boleh buat sambal belacan. Hahahahahaa.

Ingat tau, pertanian adalah perniagaan.


  

*Pokok Petola*



*Pokok Lada*


*Bunga Ros India*



*Pokok Lada*



*Pokok Cactus*

You May Also Like

0 0000 orang comment sini

Sila tinggalkan comment korang disini!