Selasa, 28 Julai 2015

TB OOTD Raya Pertama.




Menyesal Teramat.

Assalammualaikum dan hai semua.

Mood hari ni agak moody sedikit. Aku buat assignment Hydraulics rasa macam nak menangis. Nak tanya pada kawan kawan yang lain, seorang pun tak balas whatsapp. Soalan assignment tu semua tajuk tajuk yang diajar waktu aku tak datang. Aku tak datang waktu tu aku cirit birit. Aku rasa menyesal sebab tak datang. 

Ini nak buat assignment, rasa menyesal rasa nak menangis semuanya ada dalam hati. Lagi pedih, kawan seorang pun tak nak bantu. Takpelah, aku bersangka baik, mungkin diorang sibuk. Esok nak jujur dengan Madam yang aku tak tahu nak buat. Tolak markah pun tak apalah daripada meniru hasil keje kawan kawan. Pengajarannya, sesakit macam mana pun, kelas kena datang jugak. Tak datang kelas sehari, mungkin banyak keburukan daripada kebaikan. Take note ya Raja Shuhada.

Isnin, 27 Julai 2015

Homemade Ikan Bakar.

Assalammualaikum.

Selamat Hari Raya kepada yang masih beraya. Tahun ni, aku tak pergi pun mana mana rumah terbuka. Biasalah, tak ada yang jemput. Macam mana nak pegi, hihhhihihhi.

Menu makan malam hari ni ialah ikan cencaru bakar. Buat sendiri kat rumah. Hari ahad lepas, Along beli ikan cencaru dekat Kempas, Johor. Jadi malam ni kitorang meratah cukup cukup. Sambal ikan bakar tu, mak buat sendiri. Kitorang ni adik beradik memang suka mengangkut barang barang rumah mak bawa naik KL. Tahun lepas, mengangkut tupperware banyak banyak. Bukan  tupperware kosong tau, penuh dengan ikan masinlah, ikan pekasamlah, karipap segaralah. Macam macam. Sampai abah cop muka kitorang ni, kaki angkut. Ish ish ish...


Taraaa, ikan bakar aku ni bukannya bakar guna arang atau kayu api. Aku lebih suka bakar guna pemanggang ajaib ni. Ajaiblah sangat. Pemanggang ni bagus sebenarnya, pelbagai guna. Macam macam boleh buat. Kukus boleh, panggang boleh, bakar boleh. Ikut kreativiti. Tapi kelemahan pemanggang ni, jangan cuci guna berus kawat! Setakat lap dengan span yang ada sabun pun dah cukup. Cukup untuk hilangkan bau sahaja.


Dah siap pun ikan bakar OmbakBergigi. Walaupun agak pedas, ku tetap harungi biarpun terlalu banyak berulamkan air. Sadis. Hihihihi. Jadi menu makan malam korang apa dia? Tak nak kongsi resepi ke?

Operasi Sudah Bermula.

Assalammualaikum dan selamat malam.

Sebenarnya, aku ni memang kehausan idea. Termenung depan laptop, memikirkan idea. Kejap toleh kiri, kejap toleh kanan, kejap pandang atas. Bak kata mak, gelisah macam biawak. Hihihihihii. Ehh idea dah datanglah, Yahoooo.. 

Cuti raya dah tamat dah. Esok bermula operasi memerah otak dengan buku buku engineering. Disebabkan lemak lemak makanan raya hari tu, peratus untuk mengingat kembali hafalan dan assignment terbengkalai adalah zero peratus. Aku pun tak tahu apa yang dah jadi pada aku. 

Konon, nak siapkan assignment hari ni. Punyalah bangun tidur, terus terjah depan laptop. Dengan tak gosok gigi, tak mandinya terus buat keje. Teruk aku ni. Sejam kemudian, punyalah letih buat keje. Baringlah kejap, belek belek whatsapp. Akhirnya, aku tertidur jua. Haishhh, malang.


Nota yang aku tampal makin lama makin penuh. Itu yang tanda pangkah tu, acah acah siap. Padahal, lagi 60% untuk siap keje keje tersebut. Kenapalah dengan aku ni. Penyakit M memang dah sebati dalam diri. Ni kalau pergi klinik, tanya doktor tentang penyakit M aku ni, confirm kena halau. MashaAllah. 

Okaylah, aku berazam nak siapkan assignment malam ni. (hmmm sangat) Lusa dah nak hantar, doakan untuk aku ni tau. 

p/s: macam nak buat giveaway jerrr ><

Sabtu, 25 Julai 2015

June 2015.


June 2015 was great. 
I experienced so many things.
I went through ups and downs in life.
I met new friends, I left few of them, some of
them left me and Alhamdullilah Allah
replaced them with better things, and better people.
I started my new little hijrah and
 l'm still struggling.

Ahad, 5 Julai 2015

Iftarasa di Daring Restoran.

Assalammualaikum.

Disebabkan hari ini hari sabtu, hari tanpa plastik. Ehh, tapi ada je yang guna. Siap cas 20 sen lagi. Kalau tambah plastik, tambah lagi duit. Nasiblah tak kena gst. Hihihihii. Penat juga hari ni, balik daripada Keramat, terus pergi cari acuan untuk buat biskut. Along kata, naik moto jer , senang tak jammed. Sedangkan naik kereta pon boleh reput, angkara jammed. Tak tahulah, kenapa KL ni selalu jammed. Nak kata lori hantu lalu, tak pulak. Nak kata kemalangan, lagilah tak. Kurang sikit kemalangan ni, biasanya highway. Itu anggapan Om lah. Om ni pun hanya pengguna setia LRT. Dah hafal dah setiap stesen.

Om hari ni berbuka dengan mak mertua Along Om. Entahlah, tak pernah pernah, tiba tiba hari ni mak mertua Along nak makan sekali dengan kami semua. Tak apa, janji perut Om kenyang sudahlah. Om makan dekat restoran yang biasa kitorang lepak. Akak ipar memang minat makan kat sini, sejak datang dari Kelantan lagi. Kiranya pelanggan tetaplah.


Menu hari ni, hmmm banyak juga. Sup tulang lembu, kerabu mangga, sayur kailan ikan masin, ayam masak kunyit, telur bistik dan satu jug teh o ais. Nampak banyak kan? Empat orang makan baru habis 60 ringgit. Not too badd. Masakan  sedap memang sesuailah dengan harga. Tak gitu? Lagipun tukang masaknya memang dari Kelantan, sedap dan sedap. Korang kalau nak datang singgah dan lepak makan kat kedai ni, boleh datang ke setiawangsa. Kedai makan ni depan dengan perumahan polis. Sesat jalan pergilah tanya ye.


Tengok tu, ramai orangkan? Ha memanglah ramai, kan waktu berbuka. Apalah awak ni. Hihihihii. Jemput jemputlah datang ke kedai makan ni. Rugi tak singgah. Makanan sedap murah pulak tu. Kalau ada yang kata mahal, meh Om ketuk kepala tu. Standard KL kan, memanglah begini. Tengok juga pada makanan. Ala kalau makan kat Nando's tu, 4 orang belum tentu harga 60 ringgit. Jadi jangan pertikaikan okay.


Alhamdulillah, kenyang. Selamat berbuka puasa, hahahahahaa.

p/s : Masjid Jamek mu tunggu aku datang....... 

'Segmen Blogwalking by Ms. Kejupenyet'


Assalammualaikum.

Hye semua, jom kita meriahkan lagi segmen blogwalking by Ms. Kejupenyet. Segmen ni sekejap jer tau, rugi kalau tak join. Klik banner untuk menyertai okay ><.

Photobucket 

p/s: Om nak buat toturial jap lagi, selamat mencuba tau .

Sabtu, 4 Julai 2015

Surat Cinta Daripada Kak Murni.

Assalammualaikum.

Alhamdulillah, Om masih berpuasa lagi. Tak ponteng. 17 hari sudah. Bersyukur betul. Lagi best kalau dapat puasa penuh. Hihihihii. Om menghilang lebih daripada seminggu kalau tak silap. om sibuk dengan midterm. Itulah, mak kata, orang sibuk nak raya. Dah pikir buat biskut raya, baju raya. Om ni menghadap buku jer. Terpikirkan midterm. Kang teruk pulak result. Tak mahu tak mahu.

Om hari tu, ada menang giveaway Kak Murni . Bila kak Murni kata Om pemenang blog terawal join giveaway. Hati punya lah excited, tertanya-tanya bilalah nak sampai hadiah. Kita kenalah bagi sokongan pada para blogger. Tak gitu? Alhamdullilah, balik daripada beli tiket, Along kata ada surat daripada Penang.


Rupa rupanya, surat Kak Murni. Surat cinta daripada Kak Murni. Hihihiii. Lama Om tunggu, akhirnya sampai jua. Penantian itu diakhiri dengan kebahagiaan. Terima kasih Kak Murni. Terima kasih sebab pilih Om sebagai blog terawal join giveaway. In shaa Allah, Om akan join giveaway akak lagi. 

p/s: perut dah kembung, mata tak ngantuk lagi ><